HTML

Sportmenedzsment Akciócsoport

Blogunk a sportmenedzsmentet mutatja be praktikusan, gyakorlatiasan. Arról szól, hogyan menedzseld sportszervezetedet, hogyan működj profin, hogyan válj anyagilag önfenntartóvá.

Friss topikok

  • NagyBandor: @5vös: Köszönöm szépen, jön hamarosan, csak most az átköltözés miatt az új dolgokat már nem ide te... (2011.12.02. 23:11) Statisztikák finn módra
  • NagyBandor: @Aanderia: nem alazasnak szantam a szoveget. Tukornek, hogy ranezzunk magunkra es elgondolkodjunk,... (2011.09.24. 09:57) Kémkedés a Nagy Sportágválasztón

Sportágválasztó, felpörgetve

2011.09.20. 17:38 NagyBandor

A Nagy Sportágválasztót járva komoly hiányérzetem támadt: úgy éreztem magam, mintha 2007-ben járnék, már ami a közösségi média használatát illeti. Merthogy gyakorlatilag sehol nem találkoztam olyan, korszerű példával, ahol valamely sportszervezet jól használta volna a közösségi médiát, a modern technológiát népszerűsége növelésére, ügyfélszerzésre.

Már önmagában az is árulkodó, hogy a rendezvény minimum 20.000 látogatójából a mai napig csak 1.175-en likeolják a Sportágválasztó Facebook oldalát. Ez a bevonás alacsony szintjére utal – tegye fel a kezét, aki bármilyen bátorítást, segítséget kapott ahhoz, hogy rajongóvá váljék! Pedig a Sportágválasztón rengeteg olyan reklámfelület van, ahol ez megtehető lenne – például a karszalag, amely ráadásul egyéni azonosítóval is rendelkezik, így jó lehet akár valamilyen ajándéksorsolásra is. Másfelől, a gyerekek által százszámra hozott matricagyűjtő albumok is kiváló lehetőséget adnának a reklámozásra. Persze ehhez arra is szükség volna, hogy a Sportágválasztó kitalálja, miért jó, ha sok likeolója van.

De az egyes sportok sem jeleskedtek egyelőre a közösségi média és a modern technika használatában. És most nem arra gondolok feltétlenül, hogy másoljuk le a Diesel kampányát, amelynek során a boltokban webkamerákat helyeztek el, hogy a vásárlók azonnal posztolhassák Facebook profiljukra a felpróbált ruhában készült fényképeket, begyűjtve ismerőseik tanácsait arról, jól áll-e (meg reklámozva a márkát, természetesen). Meg lehet ezt oldani kicsiben is. Egy laptop + mobil internet révén (tehát gyakorlatilag ingyen) azonnal indulhat a pezsgés a Facebookon (csak kell egy ember, aki kezeli a technikát).

Ötletek a Facebook használatára
(a teljesség igénye nélkül)

  1. Facebookra posztolni 1-1 képet minden 15 percben a standról, a pörgésről. Pl. a Zumbásoknál remek képek készülhettek volna.
  2. Ha a jégkorong standon már úgyis beöltözöm hokisnak, posztolhassam ki egyből a képet a Facebookra, mondjuk „Új sztár született” címkével.
  3. Ha a standon amúgy is van dobó/gólszerzőverseny, a lőtt gólok számát feltenni minden 15 percben. Ezt pl. a korfball, a jégkorong, a kézilabda használhatta volna.
  4. Lehetőséget adni a látogatóknak, hogy saját eredményüket egyből feltehessék a profiljukba. Pl. az atlétika standon a futóeredmények teljességgel alkalmasak lehettek volna erre.
  5. Egy sztár a saját Facebook profiljára tölti fel a szurkolókkal készült közös képeket – azonnal lesz több tucat (több száz) rajongója. A vízilabda biztosan élhetett volna ezzel a lehetőséggel.

Ötletek más social media alkalmazások használatára

  1. Valós idejű interakció – pl. kérdéseket lehet feltenni az adott sportról twitteren, csiripen, vagy kommentálni lehet a standon folyó aktivitást (projektor kell hozzá, és bátornak kell lenni, mert jönni fognak kevésbé pozitív megjegyzések is).
  2. Twitter-interjú egy sztárral. Vicces, trendi, egyedi.
  3. Speciális ajándék a Foursquare „becsekkolóknak”.
Ötletek okostelefonok használatára
(a fentieken túl)
 
  1. Kincskeresés a rendezvényen, kihasználva az okostelefonok GPS-alkalmazását.
  2. Egy animátor levideóz a saját telefonommal, ahogy az adott sportágat űzöm – ha megosztom a videót, speciális ajándékot kapok.
  3. (Zsédely Péter Facebook-on érkezett javaslata alapján): QR-kód alkalmazása a standon, a szóróanyagokon, névjegykártyákon.
...és még rengeteg további ötlet. A kulcs: az interakció elősegítése, az érdeklődők bevonása (és ezzel szurkolóvá konvertálása), a sportág kiemelése a 90 másik sportág közül.
Ez persze csak a kezdet. Kell mellé stratégia is, mit kezdünk a frissen szerzett likeolókkal.
Te mit kezdenél velük? És egyáltalán, neked milyen ötleteid vannak, hogyan használnád a közösségi médiát a tavaszi Nagy Sportágválasztón?
 
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: facebook ötletek tippek twitter okostelefon interakció sportágválasztó nsv bevonás foursquare

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr153241399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása