HTML

Sportmenedzsment Akciócsoport

Blogunk a sportmenedzsmentet mutatja be praktikusan, gyakorlatiasan. Arról szól, hogyan menedzseld sportszervezetedet, hogyan működj profin, hogyan válj anyagilag önfenntartóvá.

Friss topikok

  • NagyBandor: @5vös: Köszönöm szépen, jön hamarosan, csak most az átköltözés miatt az új dolgokat már nem ide te... (2011.12.02. 23:11) Statisztikák finn módra
  • NagyBandor: @Aanderia: nem alazasnak szantam a szoveget. Tukornek, hogy ranezzunk magunkra es elgondolkodjunk,... (2011.09.24. 09:57) Kémkedés a Nagy Sportágválasztón

Sport + menedzsment = sportmenedzsment?

2011.09.15. 17:17 NagyBandor

Vajon a sportmenedzsment = sportháttér és némi menedzsment ismeretek összessége? Elég ez ahhoz, hogy az ember jó sportmenedzser legyen?

Szerintem nem. És ha már egyenletbe foglalnánk, legyen inkább

sport x menedzsment = sportmenedzsment.

Miért gondolom ezt? Azért, amit Magyarországon látok a sportmenedzsmentnek nevezett területen. Idehaza rengetegen azt gondolják, hogy ha a wannabe sportmenedzser mögött van valamelyes (sokszor kifejezetten eredményes) sportmúlt, és hozzá egy kevés (sokszor minimális) ismeret arról, mi a fene az a menedzsment, akkor az már elég. És indulhat a biznisz.

Hát nem. Még akkor sem, ha az eredményes sportolók gyakran komoly network-kel nyergelnek át az üzletbe. Szponzorok, sportvezetők, újságírók, politikusok neve mind ott figyel a telefonban, és mindig akad valamelyes támogatás az új projektekhez. Szponzorációban, óriásplakát-helyben, állami pénzben, médiafelületben. Aztán meg vannak lepődve, hogy a valós eredmény nulla. Persze, hiszen bármit szorzunk nullával, az eredmény nulla.

Jelen pillanatban Magyarországon a sportmenedzsment szintje rémesen alacsony. A béka feneke alatt ücsörgünk, és ami még rosszabb, hogy sokan jól is érzik itt magukat. Vagy, nem érzik elég rosszul magukat ahhoz, hogy változtassanak.

Vannak jó példák, kiváló kezdeményezések (mint amilyen a Sportmarketing Újragondolva Meetup volt például), és van persze Magyar Sportmenedzsment Társaságunk is. De valahogy az általános szint elszomorító. Bárhová menjen az ember, egy sportklubhoz, sportági szakszövetséghez, állami szervhez, vagy egy sportrendezvényre, elvétve találkozik valódi menedzseri erényekkel rendelkező vezetőkkel. Vannak kiöregedett sportolók. Vannak régről ittmaradt bürokraták. Vannak nap(és nem csak nap-)lopók. Időnként akár maffiózók is. De igazi menedzserek alig.

A blogot író Sportmenedzsment Akciócsoport célja, hogy ez megváltozzon, és a sportmenedzsment végre kivívja magának azt a helyet, amelyet megérdemel, és amely szükséges ahhoz, hogy a magyar sport apránként üzleti szempontból értelmezhetővé váljék.

A blogban tippeket, trükköket adunk majd, esettanulmányokat mutatunk be, és figyelemmel kísérjük a világban zajló folyamatokat, az aktuális trendeket is. Nem cél, hogy komoly tudományt nyomjunk. Célunk viszont, hogy praktikus, azonnal használható ötleteket, szempontokat adjunk.

Vigyétek, lopjátok, használjátok. És írjátok meg saját tapasztalataitokat, ötleteiteket, szempontjaitokat. Mert, bár a béka feneke alól egyelőre nem túl szívderítő a kilátás, hiszünk abban, hogy vannak itt mások is, akik szeretnének feljebb mászni.

Szólj hozzá!

Címkék: akciócsoport sportmenedzsment sportmarketing újragondolva meetup

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr73229845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.