HTML

Sportmenedzsment Akciócsoport

Blogunk a sportmenedzsmentet mutatja be praktikusan, gyakorlatiasan. Arról szól, hogyan menedzseld sportszervezetedet, hogyan működj profin, hogyan válj anyagilag önfenntartóvá.

Friss topikok

  • NagyBandor: @5vös: Köszönöm szépen, jön hamarosan, csak most az átköltözés miatt az új dolgokat már nem ide te... (2011.12.02. 23:11) Statisztikák finn módra
  • NagyBandor: @Aanderia: nem alazasnak szantam a szoveget. Tukornek, hogy ranezzunk magunkra es elgondolkodjunk,... (2011.09.24. 09:57) Kémkedés a Nagy Sportágválasztón

Hogyan ne rendezzünk 2011-ben világversenyt?

2011.10.28. 08:15 NagyBandor

A 2011-es korfball világbajnokság lehetőséget ad arra, hogy áttekintsük, hogyan NE rendezzünk 2011-ben világversenyt. Persze negatívumokból nehéz építkezni, ezért a poszt hamarosan megjelenő következő része ötleteket ad majd ahhoz, hogyan tudsz felpörgetni egy effajta eseményt.

 
2011, Kína, Shaoxing, 9. korfball Világbajnokság. 16 csapat egy 5 milliós városban, és egy sport, amely egyre növekszik. Immár 59 országban játsszák, a célja az olimpiai programba kerülés, és csak Kínában az elmúlt 7 esztendő alatt több ezren kezdtek el korfballozni az ország 7 tartományában. Gondolhatnád, hogy minden adott egy pörgős, vonzó, izgalmas világeseményhez.
 
De tévednél. A helyszínen járva az lenne az érzésed, hogy az IKF (International Korfball Federation, Nemzetközi Korfball Szövetség) egy vicces szerepjátékot játszik. Az olimpiai programba kerülés célja olyannyira magával ragadta az elnökséget, hogy azon kezdtek gondolkodni, hogyan jelenhetett volna meg a korfball a korábbi olimpiákon.
 
Például az 1980-as moszkvai olimpián. Merthogy a VB-t elnézve tényleg az az érzésem, hogy egy időgépbe ültem, amely visszarepített 31 évvel a múltba. Welcome to the past of sport event organization!

Nézzük, melyek a legfőbb hibák, vagyis, hogyan NE rendezzünk világversenyt 2011-ben:
 
1. Arculat
 
 
Az esemény arculata nincs kitalálva. A VB logo-ja (a fenti kép bal oldalán) korszerűtlen, ronda, semmitmondó, a használt színek tompák, érdektelenek, zavarosak. A logo körüli „aláfújás” 20 évvel ezelőtt minden bizonnyal nagyon modernnek számított volna. Vagy már akkor is ciki volt?
Persze miért csodálkozzunk, ha látjuk, hogy az IKF logoja (jobb oldalt látható) önmagában is a 80-es éveket idézi (a logojukat tényleg leginkább a moszkvai olimpián tudom elképzelni), ráadásul a szövetség arra sem ügyel, hogy a VB nyitóünnepségén az óriáskivetítőn a logo ne torzítva, megnyomorítva jelenjen meg (elnézést a kép minőségéért):
 
 
Egyértelműen látszik, hogy az IKF nincs tisztában azzal, mennyire fontos eleme a brand-építésnek a vizualitás (erről lásd a Sportsmarketing.hu cikkét itt). Egyáltalán: az IKF azt sem érti, mennyire fontos közösségteremtő erő és brandépítési lehetőség egy jól megszervezett, és a közönség felé jól tálalt, jól eladott VB.
 
2. Honlap
A honlap a logo-hoz illően korszerűtlen, csúnya, a rajta található információ rosszul strukturált, hiányos. Nincs live stream, RSS, facebook-applikáció, twitter-fal, nem frissülnek az eredmények, interakció helyett Vendégkönyv van, amelynek a bejegyzéseire nem válaszolnak.
Egyáltalán, az egész honlapról az az érzésem, hogy a szervezőkről szól, nem a fogyasztóknak. Sajnálom, de engem nem érdekel az önkéntesek mobilizációs meeting-je, és nem érdekel, Shaoxing alpolgármestere megtekintette-e a szervezési munkákat. Belügy, abból is az unalmas fajta. Ami érdekelne, hogy hogy állnak a meccsek, kik a gólszerzők, melyek az izgalmas sztorik a helyszínen. Ezeket a honlapról sajnos nem tudom meg.
Valószínűleg a nyitóoldal botrányos zenéje is ennek szellemében kerülhetett fel rá: valamelyik főszervező kedvence lehet a Modern Talking dal e remekbeszabott feldolgozása...
 
3. Hangulat
A nyitórendezvény korrektül hozta a legutóbbi kínai pártkongresszus hangulatát a tribünnel, a programokkal, a szónokokkal és a szónoklatokkal. A legjellemzőbb pillanat az volt, amikor a nyitóünnepély első számát a helyi táncosok és pop-sztárok úgy adták elő, hogy közben a közönségnek végig hátat fordítottak, miközben a vörös tribün felé fordultak, végig a „fontos embereknek” énekeltek:
 
 
Értem én, hogy fontos ember a tartományi párttitkár, sőt, az IKF elnöke is majdnem annyira, de a legfontosabb az egész történetben mégis én vagyok, a közönség. Ha nekem hátat fordít egy esemény, akkor (hosszú távon) nem lesz sikeres.
 
4. Merchandising
A VB két sportcsarnokában egyetlen, eldugott, szegényes standon lehet merchandising termékeket vásárolni. Van póló, pulóver, toll, kulcstartó. Az áruk tálalása lehangoló, az árak például kis firkált cetliken vannak kiírva, és egyetlen férfi áll az asztalkánál, de ő sem mindig. És, bár nagyon kedves, de angolul például egy szót sem beszél.
 
 
A két sportcsarnok egyikében sincs büfé (igaz, a belépéskor, miután elvették a magaddal hozott italokat, kapsz egy üveg ásványvizet). Ilyen módon a közönség éhes és szomjas, a szervezői gárda pedig szegény marad.
 
5. Média
OK, tudom, hogy Facebookos megjelenséről Kínában nem érdemes beszélni (hiszen blokkolva van az oldal). De akkor is szomorú, hogy a szervezők mennyire a 80-as években ragadtak. A helyi újság írt az eseményről, sőt, a helyi TV is forgatott, de gyakorlatilag nulla az internetes megjelenés. Nincs live stream, nincs Foursquare bejelentkezés, nincsenek friss eredmények. Az esemény a közösségi médiában gyakorlatilag nem létezik.
 
6. ...és még pár baki
Beszéltünk már a logo-ról. Az egy dolog, hogy ronda, meg hogy korszerűtlen. De hogy sikerül még egy durva helyesírási hibát is rajta hagyni, az már egészen vicces:
 
 
...megtaláltad, hol a hiba?
 
És a végére egy csemege: apróságnak tűnik, de nem az. Az IKF honlapján, amikor az ember rámegy az 59 korfball országról szóló részre, érdemes megnéznie az oldal címét:
www.ikf.org/ikf/58-korfball-countries Mondhatnánk, ez csak egy fránya apróság. A gond csak az, hogy ezek az apróságok határozzák meg, mennyire lesz eladható egy sportesemény, vagy egy sport. És ezek miatt érzem magam úgy, mint akit visszarepítettek a moszkvai olimpiára. Tényleg azt várom, Misa mackó mikor köszön rám valamelyik sarkon...
 
...ezzel időutazásunk átmenetileg véget ért. A poszt következő részében (1-2 = 23, a szerk. napon belül) azt nézzük meg, hogy lehetne megrendezni ezt az eseményt akkor, ha nem a 80-as olimpia hangulatát szeretnénk visszaidézni, hanem egy korszerű, 21. századi sporteseményt kívánnánk megvalósítani, amely eladható áruként csomagolja be az amúgy izgalmas, érdekes, egyedi terméket, a korfballt.
 
Addig is: neked milyen ötleteid vannak, hogyan pörgetnéd fel a 9. korfball Világbajnokságot (vagy a saját sportrendezvényeidet)?
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing vb facebook rendezvény ötletek elemzés értékesítés tippek logo akciócsoport 2011 példák merchandising korfball foursquare shaoxin

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr113335494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.