HTML

Sportmenedzsment Akciócsoport

Blogunk a sportmenedzsmentet mutatja be praktikusan, gyakorlatiasan. Arról szól, hogyan menedzseld sportszervezetedet, hogyan működj profin, hogyan válj anyagilag önfenntartóvá.

Friss topikok

  • NagyBandor: @5vös: Köszönöm szépen, jön hamarosan, csak most az átköltözés miatt az új dolgokat már nem ide te... (2011.12.02. 23:11) Statisztikák finn módra
  • NagyBandor: @Aanderia: nem alazasnak szantam a szoveget. Tukornek, hogy ranezzunk magunkra es elgondolkodjunk,... (2011.09.24. 09:57) Kémkedés a Nagy Sportágválasztón

4 milliárd dollár. Illetve...

2011.11.14. 23:14 NagyBandor

4 milliárd dollár. Ennyiről zajlik a vita az NBA-ben, és emiatt van most a lockout. Ám, ha nem vigyáznak, lesz még ez a torta kisebb is. Sokkal kisebb.

4 milliárd dollár 1%-a is rengeteg pénz. Nem csoda, ha pár százalékon huzakodnak már jó ideje a klubok tulajdonosai és a játékosok. Volt már mindenféle ajánlat, az 50-50%-os megosztástól kezdve a 47%-ig, 51-ig, 52,5-ig. Óriási a tét: minden egyes százalék csaknem 10 milliárd Ft-ot jelent. És a megállapodás tíz évre szól, így minden százaléknak még nagyobb jelentősége van. Érthető tehát, ha nehezen születik megállapodás.
 
Ami viszont kevésbé érthető, az a brand rombolásának ára, amit szemmel láthatólag senki nem vesz figyelembe. Jelen pillanatban az NBA-ről szóló hírek mindegyike negatív: sikertelen tárgyalások, elmaradt meccsek, vitatkozó felek, bíróság. Hiányoznak a sikersztorik, nem születnek új hősök, a raktárban porosodnak az új szezonra élesített cipőmodellek.
 
A baj egyre nagyobb: egy minapi felmérés szerint az 1,179 megkérdezett 76%-a azt válaszolta, nem hiányoznak neki az NBA meccsek. Ráadásul a gazdaságilag igen potens 30-44 évesek között ez az arány 83%! És biztosak lehetünk abban, hogy ez még nőni fog, ha, miként a mai hírekből tűnik, teljességgel elmarad a szezon.
 
Egy, a nemzetközi kosárlabdában igencsak bennfentes ismerősöm, Lóránt András szerint lehet szándékosság is a lockout időzítésében: az eleve csökkenő érdeklődést látva így akarják kiéheztetni a szurkolókat, hogy amikor újra beindul a gépezet, nagyobb legyen az igény a fogyasztók részéről.
 
Jómagam ugyanakkor inkább úgy látom, az efféle akciókkal az NBA még jobban amortizálja a brand értékét, ami kedvez a „helyettesítő termékeknek”: elsősorban az MLS-nek és az NHL-nek, amelyek berobbanva a keletkezett űrbe, elszipkázhatják az izgalmakra kiéhezett publikumot. Nem beszélve a hoppon maradt szponzorokról, akik egy dolgot egészen bizonyosan gyűlölnek: a bizonytalanságot. Ennél fogva gyorsan át fognak pártolni azokhoz a sportokhoz, amelyek biztosan szállítani tudják számukra a nézőket.
 
Kíváncsian várom a fejleményeket, és azt, vajon az 1%-okon vitatkozó felek észreveszik-e, amikor elkezd kicsúszni a kezükből a 4 milliárd dollár 5-10-20%-a.

 

Update, november 15.: A MillerCoors és a Frontier Airlines felfüggesztette a szponzori pénzek kifizetését az NBA csapatoknak. Úgy látszik, az élet (és a szponzori logika) igazolja a fentieket...

 

Szólj hozzá!

Címkék: brand felmérés elemzés dollár kosárlabda nba lockout sportmenedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://sportmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr913383611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.